Back To school! - Reisverslag uit Québec, Canada van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu Back To school! - Reisverslag uit Québec, Canada van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

Back To school!

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

18 September 2012 | Canada, Québec

Hello Nederland, beetje goede zomer gehad? Nou ik kan melden het was hier snik heet en eigenlijk nog steeds snik heet is. Het laat je het Nederlandse weer missen…. NOT Really! De zomers zijn dus aardig heet, benauwd en bizar lang, met gevolg dat ook de kinderen bizar lang ( 3 maanden) geen school hebben. En hé je kan niet jou kids helemaal alleen entertainen 3 maanden lang, Néé daarvoor hebben we de jaarlijkse zomerkampen en als we dan toch echt wat met de kids moeten doen gaan we lekker op vakantie met onze au pair! Daar kan deze au pair niet al te lang over klagen, want het is geweldig om zo Amerika te zien en ontdekken.

*Summer kamp met Mira
Deze zomer was mijn rooster totaal anders, want Lucky me mocht met Mira mee naar haar zomerkamp om hier haar persoonlijke begeleider te zijn( 7 weken lang). Wat een Amerikaanse ervaring en wat een ervaring voor deze Amerikanen, want allemachtig wat kreeg ik een hoop vragen naar mijn hoofd gegooid. Ik werd nog net niet om een handtekening gevraagd, hihi.
Na zeven weken lang plezier, veel fastfood, veel nieuwe vrienden was het helaas voorbij. Ik ben blij dat ik dit heb kunnen ervaren.

*Quebec City
Het stond op mij ‘to do list’… Quebec City in Canada. Quebec City ligt in de staat Quebec en is de enige staat in Canada dat besloot Frans te spreken ( dus géén/ nope/ nada Engels). Na een acht uur durende auto trip ( met kids) kwamen we dan eindelijk in het kleine knusse Stadje aan. Het is een stadje dat ligt binnen hogen muren ( vanwegen de oorlog) Het is net of je in het binnehof van een kasteel loopt, wat een heel gaaf effect geeft.
Voor het Amerikaanse deel van de familie was de stad misschien een beetje wennen, want het heeft nu eenmaal tinten van Europa ( klein huis, alles klein koffie etc). Ik vond het daarin tegen te gek!!! Toch moet ik bekennen dat het leukste deel van de reis de terugreis naar Boston was.
Cheap Marc wilde geld besparen in Canada en vulde de auto dus niet helemaal vol met benzine. Eenmaal door de border waren we in de middle of nowhere! En dan hoor je ‘oeps het benzine lampje brand en ik weet niet voor hoelang hij al brand’. Dan kijk je om jou heen en het enige wat je ziet zijn bomen, bergen en heel soms een andere auto. Oeps!!! Al met al hebben we het hoe dan ook gehaald tot een benzine pomp en dit keer de auto helemaal gevuld!

Minnesota
Elke zomer gaat de familie naar Minnesota om andere familieleden op te zoeken en lekker van elkaar te genieten. Conclusie: een au pair gaat meer en werkt zijn reed af. Twee weken lang zouden we gaan en twee weken lang heb ik samen ene kamer gedeeld met mijn kleine Princes. Elke morgen als ik wakker werd lag zij mij aan te staren en van het moment totdat ik mijn ogen opende kon zij al niet meer stoppen met lachen. Eigenlijk wel leuk wakker worden zo.
We begonnen de trip bij the lake house, waar we meer in het water waren dan op het drogen land.
De eerste avond zei ik zonder dat ik er echt iets mee bedoelde dat ik en Mira de volgende dag voor ontbijt een rondje op de jetski zouden gaan. Mira met haar super geheugen herinnerde mij hieraan die morgen, met gevolg dat ik elke dag om 8 uur op de jetski zat. 60 miles per uur ’s morgens om acht uur, klinkt niet gek al zeg ik het zelf.. Nou ja voor mij klinkt het dan niet gek
Naast de jetski was dit jaar paddleboarding een hele hit. Voor de mensen die niet weten wat paddleboarding is: een paddleboard is een groot surfboard dat drijft op het water en doormiddel van een paddel kan je ergens heen ‘varen’ of paddelen. Jullie kun dus al raden waar ik het meren deel van de dag was. Naast Paddleboarding was er ook tijd voor wat actie in de speelkamer en in het water met waterskiën en wakeboarden. En ook dit jaar had ik mijn anale douch weer ontvangen, toen ik besloot om met 40 miles per uur op mijn kont te vallen. Auw!!!!!! Ik weet het geloof me!
Naast de Lake house was het helaas ook tijd om naar Minneapolis te gaan. Deze week stond meer centraal om met familie te zijn en veel activiteiten met de kinderen te doen zoals:
- Fietsen langs de Lakes en afsluiten met een lekker vis taco ( niet slecht)
- Mall of America, rollercoasters en te veel winkels! ( kan weer niet klagen)
- In twee weken tijd vier keer van huis/hotel veranderen ( jammer dat je dan ineens wakker word en niet weet waar je bent)
- Minneaples state Fair: ik kan niet omschrijven wat het is maar als ik het dan toch moet doen: Groot, Amerikaans, Elk stuk eten is verkrijgbaar op een stok, dieren, rollercoasters, echte Amerikanen, te gekke auto’s, of te wel alles vind je hier en zie je hier.

En met grootste high light onze chauffeur op de luchthaven terug in Boston…TYLER!!!! Wat was ik blij hem weer te zien, voordat ik naar Minnesota ging was hij op vakantie! Jammer genoeg moest ik hem gelijk met Mira delen. Ze was een beetje Sago totdat Tyler naast haar kwam zitten. Zo gezegd zo gedaan ( ze zei dat het haar vriendje was) hield ze hem met twee handen vast en vlogen de kussen om zijn oren… Agh, wat kan je daarop zeggen.

Bruiloft
Na een paar dagen terug in Boston te zijn was het tijd voor mijn eerste echte Amerikaanse bruiloft in Maine. Hier sliepen we bij Tyler zijn Opa die inmiddels al 90 is. Ze hebben hier als traditie om ’s morgens uit te gaan voor ontbijt. Dus om 7 uur stonden we klaar en ik moet bekennen het ontbijt was super! Na het ontbijt gingen we naar een Fair en hebben we ons rot gelachen om het feit dat alles gefrituurd is. Van gefrituurde uien tot oreo’s.. Je vindt het hier.
Die avond was ‘t tijd voor bowlen met het bruidspaar ( twee geweldige vrienden van Tyler BTW). Nu hebben Tyler en ik een soort van strijd als we Bowlen. Het was onze eerste date en iedere keer erna speelde ik nog al goed, maar won Tyler net met 3 punten verschil. Dus ook vanavond was er een strijd. Gelijkspel!!! Wat!!! Is dat mogelijk…. Hahahah….Ongelofelijk!

Dag twee, 7 uur ging de wekker weer voor een geweldig ontbijt. Jammer genoeg was het aan het regen, of te wel LAZY SUNDAY. Beetje relaxen en niksen en voor we het wisten waren we op weg naar de bruiloft. De regen stopte en zo hier en daar kwam de zon door, ongelofelijk dat juist op dit moment dit gebeurt zou je zo denken! Als snel hadden we de vriendengroep gevonden en was het wachten op de bruid en bruidegom. Wat was het een mooie diensten, met zoveel mooie woorden. Jeetje wat was het moeilijk je groot te houden en wat was het mooi om deze twee mensen zo gelukkig te zien. Na het serieuze was het tijd voor Cocktails, ik aan mijn gin tonic en Tyler aan zijn mixje. Voor we het wisten hadden we al wat drankjes in ons lichaam en nog geen echt eten gehad. Jullie weten de gevolgen! Na het hoofdgerecht was het tijd voor de Party!! Nu weet ik dat mannen normaal niet echt geweldige dansers zijn ( sorry, mannen) en ik was bang dat dit ook zou gelden voor Tyler. Maar hé… Hij kan dansen, hij weet hoe hij het op het ritme moet dansen en hoe hij moet dansen met mij!!!

Het was een geweldig weekend, heel mooi allemaal!

Even een update:
Voor diegenen die het nog niet weten ik heb een verzoek geplaats om de 2e of de 3e van Januari terug naar huis te vliegen. Ik zal dan ongeveer twee weken thuis zijn en dan doorvliegen naar Singapore en New Zealand om vervolgens hier met Tyler te gaan reizen en ja hij komt ook naar NL.

Nou Groetjes allemaal!

Pics
https://picasaweb.google.com/103462382346218839985/14September2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMrx3r64uaaN7gE&feat=directlink

  • 18 September 2012 - 18:59

    Daan:

    Leuk hoor Diedje!!!Yesss,dan gaan we nog wel ff stappen hè????X

  • 18 September 2012 - 19:34

    Anneke:

    leuk didi
    weer een blog wat heb jij toch een super baan het geluk straalt ook nog eens van je af
    geniet van het alles dikke kus

  • 18 September 2012 - 20:06

    Herma:

    Wat een geweldig verhaal weer. In vergelijking met jou heb ik maar een saaie vakantie gehad, ha ha! Lekker dat je even naar huis komt en leuk dat Tyler ook naar NL komt. Veel plezier nog de komende maanden in de USA. Dikke knuffel, ook voor Tyler.

  • 27 September 2012 - 07:37

    Deborah:

    Heeee liefieee!! Wat super gaaf hey dat je nu naar NL gaat!! :)
    Lekker genieten van de stroooopwaffles, bokkenpootjes en al het andere lekkers..
    Super jammer dat we elkaar niet in NL kunnen zien, samen met Miloutje, maar dat komt vast nog wel als we beide in NL zijn.
    Love you and talk soon xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 42827

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: