Fall Time! - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu Fall Time! - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

Fall Time!

Door: diedjedewilt

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

27 November 2011 | Verenigde Staten, Newton

De eerste dreigingen van au pair in Amerika zijn al binnen, met de mededeling ‘maak een besluit’. Het komt nu allemaal dichterbij wat het toch weer eng maakt om een vast besluit te maken. Ik hou van de kids, ik mis mijn familie en vrienden, ik heb nieuwe vrienden hier, een nieuwe leven, ik heb het niet bepaald saai, maar ik wil nog zoveel.

Om nog even niet aan beslissingen te denken ga ik nu lekker kletsen over mijn Amerika avonturen!

Boston Bruins:
Voor dat mijn ouders naar de ‘jenaaitmesteeds’ kwamen hadden Carolina en ik nog een Boston Bruins(ijshockey) game op het schema staan. ‘Om haar laatste weekend in The USA te vieren’. Afgelopen zomer zat ik al aan de buis gekluisterd om de Bruins te volgen. Dit zat al vol actie, in real life was het nog beter! De game zelf was een goeie pot en we konden niet bepaald klagen. The sfeer was al goed en werd alleen maar beter gedurende de pauzes. Hierin gingen ze met camara’s door het publiek en doet het publiek er echt alles aan om aandacht te krijgen ( lees: schuddende borsten, billen, gekke dance moves, dansende oma’s). Je ligt helemaal dubbel van ’t lachen. Daarnaast is iedereen in de straal van 10 meter de komende uren jou beste vriend en willen ze alles met je delen!

Didi aan het werk:
Meestal op donderdag avond is het Didi avond. Didi avond heeft inmiddels een vast ritueel die natuurlijk nagestreefd moet worden. We beginnen met het maken van het Dinner ( didipatatoes, Tortellinie, lekkere pasta). Vervolgens hebben we of een movie night of als de kids het kunnen gebruiken een bad night. Na zingen ( ja de kinderen hier vinden het leuk als ik zing, begrijp het ook niet) kletsen en gek doen is het al weer tijd voor Mira om naar bed te gaan. Zo zingen we ‘vader jacob’ en praat ik nederlands, met gevolg dat Mira helemaal dubbel ligt, nacht zoen en goodnight!). Dan is het Micah tijd. Laten we zeggen, Micah vraagt altijd ietsiepietsie meer tijd. Het duurt gemiddeld een half uur voordat hij zijn nachtgoed aan heeft en hij blijft maar kletsen. ‘Didi can I ask you Something’ en vervolgens verteld hij mij wat in plaats van vragen. Huh?!?
Eenmaal bedklaar liggen we samen in bed een boek te lezen en een beetje na te kletsen ( natuurlijk). Soms zie ik hem mij dan aanstaren en hoor ik ‘Didi, I love you’ . Hallo smelt Moment!!! Vervolgens blijf ik naast hem liggen totdat hij in slaap is gevallen, met gevolg dat ik soms ook wakker schrik na een uurtje, Oeps!!! Powernap;)
Eenmaal in mijn eigen bed, droomde ik dat ik mijn naam hoorde en geklop op de deur. Droomde ik?? ‘ja?’ …..’Didi, ik ben bang’ ( micah). Het is dus ECHT hop uit mijn bed, ochtendjas aan. Daar stond hij dan Kleine Micah voor mij deur omdat hij bang was. ‘Micah, je ouders zijn thuis’… ‘o, really?’ was hij even vergeten dat zijn ouders thuis zouden komen. ( wat ze altijd doen)

Naast de Didi avonden hadden we ook een paar drukke weken met onder ander een operatie van Mira haar beiden benen. Mira kan helaas niet lopen. Ze is zeer gemotiveerd dit te doen, maar door de vergroeiingen in haar boten is dit onmogelijk. Nu hadden de doktoren een verzoek gedaan om aan beiden benen een operatie te doen die ervoor zou zorgen dat ze in ieder geval met hulp kan lopen. Voor we het wisten was de operatie daadwerkelijk uitgevoerd en kwamen een paar stressvolle weken ons tegemoet : een week in het ziekenhuis, 3 weken in het gips en helaas veel pijn voor Mira. Wat hartverscheurend is om te zien. Tegen de pijn krijgt ze veel medicatie, waardoor ze soms zo stoned als een garnaal is. Wat een super grappig gezicht oplevert wat haar een rust moment geef en mij weer een lach op mijn gezicht tovert. Doordat we nu aan het huis gekluisterd zijn ken ik Inmiddels de films The sound of Music, Annie, Marry Poppins, Hairspray al helemaal dromen. Ook moet ik even een compliment geven over de vriendenkring van de familie, om de dag komen zij Dinner brengen om de familie wat te ontlasten. Super!!!

American/ German wedding:
Mijn eerste bruiloft in The USA, van de voormalige au pair die aan een Amerikaan is blijven hangen ( mijn kapper). Oké officieel is hij niet Amerikaans, waardoor hij wel leuk is en snugger! De bruiloft was heel klein en mooi en het hoogte punt was toch echt de brunch en niet om het bruidspaar maar om mijn heerlijke Amerikaanse familie. Jullie kennen het wel toen je klein was ( ik heb het geleerd van Paul in Oostrijk) alle dopjes van de zout en pepervaatjes afdraaien en hopen dat iemand anders het nodig hebt met gevolg dat al het zout/ peper op het bord ligt. Heeft iemand ooit het slachtoffer gezien????? Ik persoonlijk nog nooit, maar dat is nu veranderd. Het erge is het was niet eens mijn grap, maar dat van Micah ( de jongste). Het leuke was dat zijn eigen vader er in trapte. ‘O shit’ hoorde ik en ik zag hem staren naar zijn bord en natuurlijk zag de hele tafel wat er was gebeurt. Hilarisch!!

Thanksgiving:
Turkey en veel eten, jammer joh bij ons is het kip en veel eten. Veel lekker eten wat natuurlijk allemaal geproefd moet worden en soms zelfs twee keer nagecheckt worden, wat erg! Tijdens het eten gingen we na waar we allemaal thankful voor waren en belande we al snel bij Cindy haar speech:’I’m thankful for Didi ( uhhh Ik?) Omdat wij het zonder haar nooit zo makkelijk de operatie en herstelling van Mira hadden konden doorstaan’ Met aanvulling van Caron ( tante) ‘ en thankful voor haar bekwaamheid,Didi geloof me je betekend meer voor ze dan je denk’ hallo brok in mijn keel! Na al het sentimentele gedoe werden al snel de spelletjes op tafel gegooid en sloten de we de avond af met spelletjes bij de open haard!


Wat heb ik nog meer gedaan?
- Halloween gevierd, verkleed als een heks
- Eerste sneeuw gehad, wel 10 cm en voor het eerst in mijn leven gesurft in de sneeuw. Het leuke was Amerika Kan niet zo goed tegen een stormpje, met gevolg na een sneeuwstorm dat een hele stad een week zonder stroom zat en drie dagen zonder water. Dat heb je als je oude bomen boven de stroomkabels hebt hangen.
- Foo fighters: Heerlijk gerockted, bier gedronken en mee gezongen. Het is weer zo’n band waar niet veel mensen van houden, maar waarvan ik zeg je moet ze gezien hebben. Live zijn ze geweldig, vooral als je met Pelle gaat. Die ging helemaal los, mijn wangetjes doen nog zeer van het lachen.
- The Fall: Al maanden zegt de familie ‘died, de herfst is hier zo mooi’ Yeah right dacht ik altijd. Die amerikanen denken altijd dat wij Nederlanders niks hebben, maar ik moet bekennen een herfst als deze hebben wij echt niet. Rode, oranje, groene, gele, bruinen bomen overal! Wat was het mooi, ik heb nog nooit zo graag door een bos willen fietsen!!

Micah ’s opmerkingen:
-Als we beiden iets leuk vinden zegtie: ‘yeah Didi, Hi 5’!!!
- ‘Didi, I love.. I love.. I love your red lipstick’
-‘Didi next time when you going to skype, I can skype with Joy and you can skype upstairs with your Mom’
- toen ik net mijn haar had geknipt: keek hij mij starend aan ‘mhhh.. you don’t look like Didi’ vervolgens moest ik hem overtuigen dat ik het toch echt was.

See you later alligator,


  • 27 November 2011 - 19:13

    Ard:

    He muts, dat "sentimentele gedoe" betekent dus dat je het geweldig doet. Petje af!! Sterkte met het maken van je keuze. Ga gewoon op je gevoel af. Is tot nu toe goed gegaan, dacht ik zo!!!

  • 27 November 2011 - 22:22

    Mamsie:

    fijn om te lezen dat je het zo goed doet daar. Maar dan kan ook niet anders want jij ben Didi mijn lieve lekkere dochter. We missen je wel hoor, ff lekker shoppen, samen op de bank of lekker stappen. dikke dikke kus mamsie xxxxxxxxx

  • 28 November 2011 - 08:16

    Melanie:

    Lieve Didi, Hoe fijn is het om de maandag ochtend te beginnen met zo'n heerlijk veslag. Je hebt het echt leuk heh? kijk nu al weer uit naar je volgend verslag. Sterkte met het nemen van je beslissing. Dikke kus, melanie

  • 28 November 2011 - 22:07

    Anneke:

    ja echt ik ben nu al zo n fan van je mooie verslagen het ga je goed daar fijn didi ik heb je beslissing gelezen op facebook ik vind het echt SUPER van je ga er voor een hele dikke kus!

  • 29 November 2011 - 06:26

    Herma:

    Wees trots op jezelf dat ze zo blij met je zijn. Sterkte met je beslissing. Het was weer een erg leuk stukje, zie het allemaal zo voor me. Doei, xxx

  • 29 November 2011 - 06:26

    Herma:

    Wees trots op jezelf dat ze zo blij met je zijn. Sterkte met je beslissing. Het was weer een erg leuk stukje, zie het allemaal zo voor me. Doei, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 42863

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: