Two weeks with my European Family! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu Two weeks with my European Family! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

Two weeks with my European Family!

Door: diedjedewilt

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

01 November 2011 | Verenigde Staten, Key West

Daar zijn ze dan! Mamsie, joy en Ard in de jenaaitmesteeds! In mijn ‘thuis’! ‘wouw’ ‘Awesome’ ‘wow’, ‘moet je dat zien’ ‘wow, een echte eekhoorn’ ‘ kijk kijk kijk een gele schoolbus’ ‘Died, we moeten plassen’ . Jep, dan kom je er achter hoe veramerikaans je bent geworden en hoe ‘thuis’ je hier eigenlijk bent! Welkom kippenvel!!

Voor mijn familie was alles NIEUW en ANDERS. Elke eekhoorn moest op de foto, de schoolbussen waren AMAZING, het ontbijt was raar en sweet patatoes smerig en ze waren nu niet bepaald gewent aan de SIZE van de drankjes hier, met gevolg dat wij bij elke wc een plaspauze moesten hebben. Nu zeggen mijn vrienden dat ik veel plas, maar geloof mij mijn familie heeft echt hier het record verbroken.

Mamsie, Ard en Joy hadden niet echt de tijd om tot rust te komen, want Hé ze moeten natuurlijk wel mijn gehele leefomgeving, Amerikaanse familie, surfspots, shops spots zien. Laten we zeggen: daarvoor ben je in de Jenaaitmesteeds. Om rustig te beginnen nam ik ze op sleep touw door Boston. Zo begonnen we aan de ene kant van Boston en eindige we aan de andere kant, Mama en Ard vonden dit genoeg en vervolgde hun tour met een Trollybus.. Na Boston was de shoparea aan de buurt: The NAtick Mall. Ze zeggen dat vrouwen aardig goed kunnen shoppen, maar dan kennen jullie Ard nog niet! Na het shoppen hebben we lekker bij mijn Amerikaanse Familie gegeten en hier kwam mijn familie erachter dat ze geen groot fan waren van Sweet patatoes, jammer genoeg bestond het gehele hoofdgerecht uit sweet patatoes:). Mijn kleine zusje had een nieuwe vriend gevonden, Micah en zoals Micah zei: ‘ik heb altijd een vriend gewild die zo ver weg woont’ to funny!
De dag voor Florida was mijn Surfspot New Hampshire aan de buurt, na regen en kou besloten we dag rustig af the sluiten met een biertje, wijntje en schandalig maar waar een Hot Tub!

Helemaal tot rust gekomen zaten we op het vliegveld op weg naar Paradise of te wel Florida!
Aangezien er meerdere ‘Wouw’ momenten mogelijk zijn in Florida besloten we een road trip te doen door Florida! Wat Begon in Orlando en wat doe je in Orlando? Disney World! Aangezien mijn lieve zusje nog een beetje te klein is voor alle heftige achtbanen en Ard zijn maag niet sterk genoeg is leek het ons beter om naar Sea World te gaan. Hier heb je maar drie achtbanen, die door het sterkere stel Mama en mij allemaal zijn uitgeprobeerd. Oké Joy en Ard zijn ook in een achtbaan geweest, de Baby achtbaantjes! Na alle achtbanen, moesten ook de diertjes bezichtigd worden zee dieren, Orka’s, Dolfijnen, zeehonden, Bevers noem het maar en ze hebben er een show van gemaakt! Super gaaf!

Na Orlando was het de buurt aan Homosassa!!!
Ja dames en heren HOMOsassa! Nee we kwamen niet daarvoor, maar voor de wilde dieren om wat cultuur op te snuiven in een WIldlife park. Roof vogels, slangen, krokodillen en manatees zijn hier te vinden. Na het wilde leven te hebben gespot was de temperatuur inmiddels gestegen naar HOT en stond het zweet letterlijk in de bilnaad, reden genoeg om opzoek te gaan naar een strand! Google maps erbij en gewoon even iets zoeken wat op een strandje lijkt. Voor je het weet rij je door wonderland en zie je de meest geweldige dingen om je en eindig je op een klein knus strandje vol met ………..Nederlanders. pffff.. ..They are everywhere!

De Jeep is weer volgeladen, ontbijt bij Dunkin Donuts ook weer gehad dus op naar Tampa te gaan om het waterpark van Bush Garden te bezoeken. Closed! Open in weekends! Daar sta je dan, niet getreurd hier komt het creatieve brain van pas of te wel Google maps. Volgende bestemming St- petersburg! Je kijkt jou ogen weer uit naar de natuur en de stijlen van de gebouwen die hier worden aangenomen en voor je het weet ben je zover gereden dat je op Treasure Island Island of te wel Paradise zit. Hop naar de zee!! ‘Didi, Didi, wacht niet zwemmen!!’ wat? Waarom? Bleek dus dat er babyroggen rond deze tijd langs de kust liggen met nog al pijnlijke pinnen op hun rug! Dat word dus schuifelend het water in! Na een heerlijk Nederlands getint avondmaal van mijn Mams kwam het weerbericht voorbij, Tornado Warnings voor Naples, great als je het doet moet je het ook goed doen!!

Naples, Everglades alligator hunting:
Na alle Tornado warnings van gister was het dan eindelijk tijd voor Naples! Ook hier stonden we weer verbaast te kijken naar de stijl van de stad! Beetje Venetië achting. Natuurlijk was het weer rond de 26 graden en vonden we het weer tijd voor een frisse duik. Bikinni aan strand zoeken en hoppa daar lagen we weer tussen de golfjes! Eenmaal enigszinds zandvrij was het tijd voor de everglades, hop terug de Jeep in! Langs wegen zie je borden met Watch out overstekende panters en krokodillen, krijg je nou niet bepaald een veilig gevoel van! Toch konden we het niet laten om op een Airboot op Alligator jacht te gaan. Jammer joh! Geen alligator te bekennen, die vind je hier in het park of gewoon weg in de sloot naast het park! Ja dus zonder hek!!! Na wat rond te hebben gelopen mochten we dan een Baby alligator vasthouden, Baby? Hij was aardig groot en zwaar! Maar super gaaf om het in je handen te houden.

Na het overleven van de Everglades waren de Beruchte Keys aan de buurt. Of te wel welkom Blauwe zee, witte stranden, Palm bomen en dan eindelijk welkom ZON! Voor je het weet probeer je met je snorkel het water in te duiken om de oranje, paarse, gele vissen te bewonderen. Dan kom je er achter dat je zo’n held niet meer ben als toen jij klein was en zie jij jou kleine stoere zusje eerder met haar snorkel onder gaan dan jou. Mhh!!! Het geeft toch een eng gevoel zo’n grote oceaan vol met rare dieren. Na Uiteindelijk de moed te hebben verzameld was er nu niet bepaald veel te beleven, het water was niet helder genoeg, op naar Key West dan. GPS is niet nodig, want het is één weg over de zee die je erheen brengt! Al snel zagen we hele mooie plaatjes, een turquoise blauwe zee, over luxe huizen, palmbomen om uiteindelijk de Piont te bereiken. The point is het meest westelijk punt van de USA en ik kan zeggen het was best machtig om hier even te staan!

Na alle Keys te hebben gezien was het dan tijd om te zwemmen met dolfijnen. Mijn zusjes droom! Daar lag ze dan met een grote glimlach samen met haar moeder tussen de dolfijnen. Het hoogte punt en ze verdiende het zeker na zoveel uren in de auto te hebben gezeten.

Voor we het wisten was ook deze dag voorbij en was het tijd om naar de airport te rijden. Op onze weg hiernaar toe zagen we borden met Miami. Dan krijg je die Blik en voor je het weet sta je er!! Wat een stad, GEWELDIG!!!!!!!! Groot, Mooi, Bizar!!! Ik wil terug!!!

Het waren twee super weken mijn mijn ouders en zusje! We hebben allemaal lekker genoten van dit land en gewoon om even bij elkaar te zijn! Weer heelrijke Nederlandse opmerkingen te maken, te lachen om mams opmerkingen, om te lachen om mijn ouders Engels ( klinkt heerlijk nederlands) en om gewoon omdat het mag soms even mijn zusje te plagen! Maar ook om leuke dingen te doen, zoals achter duizende vogels aan rennen in het donker, lekker te roddelen! Heerlijk!

Funny things that happend:
- mijn moeder: ' waarom staan er over op de red sox petjes een B? De red sox begint toch niet met een B? Nee ma, maar Boston wel :)
- ik wist dat ze een dubbele naam had, ja ma dat is haar achternaam!
- triple A, twee A's kaart! Umhh nee, tripple is 3!
-Mijn moeder stond letterlijk perplex toen ze de prijs van één fles wijn zag ‘nou daar kan je er 3 van kopen in NL’ Jep mam welkom in The USA!
- Newton is Veilig, wat wij Nederlanders niet gewend zijn. Hier in Newton gaan de huisdeuren niet op slot laat staan de auto deuren. Nou Bij mijn ouders werd alles goed verstop en de autodeur op slot gedaan. !! stel je voor!
- Americanen zijn niet bepaald fashioble, dus als je mensen ziet die dat wel zijn dan weet je, die zijn niet van hier. Ard wilde weten waar ze dan wel vandaan kwamen en vroeg dit. Laat het nou zo zijn dat ze Nederlands zijn en uit Vlaardingen komen. BIZAR!

More pictures!!!
https://picasaweb.google.com/103462382346218839985/TwoWeeksWithMyParents?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMf55_DfobrwRA&feat=directlink


See you later,

Didi

  • 01 November 2011 - 16:50

    Mamsie:

    lieve Schat. we hebben een paar super weken met j gehad niet alleen genoten we van het supergave Amerika maar ook jou gezelligheid ( kan nu de oordopjes weer uit mijn oren halen) dikke kus xxxxxx

  • 01 November 2011 - 17:12

    Herma:

    Hoi Di, Het grootste deel van het verhaal had ik natuurlijk al gehoord en ik heb alle 300 foto's gezien maar ik heb weer dubbel gelegen om jouw versie van het verhaal. Zit je nu ingesneeuwd?

  • 02 November 2011 - 18:05

    Anneke:

    hey globetrotter wat een enig verhaal ik ga hem uit printen want als ik die kant op ga (steef mijn zoon wil zooooooooooo graag) heb ik mooi wat puntjes om heen te gaan het straalt eraf dat je een ongelofelijke fijne tijd heb gehad met je familie dikke kus didi en geniet van je laatste maanden!!!!!

  • 06 November 2011 - 07:14

    Gonneke:

    He Diedje,
    Wat leuk om je verslag te lezen. Heerlijk dat jullie een paar weken met elkaar konden zijn!! Volgens mij ben je aardig op weg een "American girl" te worden..
    Heel veel liefs en geniet lekker daar!!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 42862

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: