It’s Christmas Time! - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu It’s Christmas Time! - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

It’s Christmas Time!

Door: diedjedewilt

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

07 Januari 2012 | Verenigde Staten, Newton

And in our world of plenty,
We can spread a smile of joy.
Throw your arms around
the world at Christmas-time.

Santa Claus is Coming to Town! En gelukkig ook naar ons, want aangezien mijn familie joods en zij ‘officeel’ geen kerst vieren doen we het lekker toch en zelfs te vroeg ook. Op de dag voor kerstavond, snappen jullie het nog?Ook al is er geen kerstboom (op de 10 cm hoge boom in mijn kamer na) of zuurstok in ons huis te vinden bij tante Karen kon je er niet omheen. De pakjes lagen keurig onder de boom en je kon al van verre zien dat ze het niet zuinig aan hebben gedaan. Oeps ik wel, want dat was de bedoeling toch? Ag had het kunnen weten dat ze zich er niet aan zouden houden, het zijn en blijven Amerikanen en alles moet natuurlijk overdreven!
Na een heerlijk kerstdiner, vliegende dopjes, vliegend eten en veel gelach was het dan tijd om de kerstboom op te lichten met echt, ja echte kaarsen! Wow!!!!! Voor we het wisten waren alle pakjes uitgepakt en was iedereen goed verwend, ook ik mag niet bepaald klagen met een massage, kalender, ipad hebben dingetjes etc.!

Op naar het de echte kerstavond. Waarbij ik was uitgenodigd door Pelle ( Norman, hoe je hem ook wil noemen). Voor de mensen die het niet weten Pelle is een vriend van mij en de vriend van Carolina, maar omdat wij het heel goed met elkaar vriendschappelijk kunnen vinden trekken wij veel met elkaar op! Voor ik het wist zat ik heerlijk met de Foo Fighters op de achtergrond in de auto richting New Hampshire, natuurlijk kon ik het niet laten om even te gaan surfen. Kennelijk was ik niet de enige die dit dacht want mijn surf maatje was er ook. Heel lief kreeg ik ook van Curtis een kerstcadeautje, geiten kaas met crackers ( hij heeft opgelet) en een chocolade wijn wat zegt dat het ECHT Nederlands is (had er zelf nog nooit van gehoord!)
Later in de week kon ik het niet laten om voor hem iets echt Nederlands te kopen en aangezien ik nu mijn Nederlandse winkel had gevonden zag ik het als een uitkomst om hier zijn verlate kerstcadeau te halen. Drop, stroopwafels, chocolade en Gouda kaas. De stroopwafels waren een uitkomst en de drop stonk naar Kots, of te wel Curtis zijn beschrijving van Nederlands eten!

Terug naar de Kerstavond. Iedereen weet dat er met Kerst veel gegeten word en lekker een wijntje word gedronken. Nou hier hebben zij zich aan deze in ieder geval gehouden. Drank vond je terug in Bijna alle gerechten: hotdogs met brandy (jummy!) Aangezien ik na de houseparty van Vorige week ( lees onderaan blog) nog steeds de rillingen over mijn rug kreeg en spontaan weer begon te kokhalsen bij de gedachten Alcohol deed ik het rustig aan, met gevolg Didi was de enige Nuchtere Nederlander en de rest was lekker op weg naar het dronken zijn . Buiten alles om was het een zeer geslaagde avond met Pelle en de familie, kan niet bepaald zeggen dat het saai was!

Eerste kerstdag
Of te wel pakjes dag. Ik kan je vertellen ik heb mensen nog nooit zo snel pakjes zien uit pakken, nog nooit zo ondankbaar gezien en nog nooit zulke dure dingen zien krijgen. Welkom in The USA!!
Na alle pakjes besloten Pelle en ik om wat frisse lucht te halen op het strand. Inmiddels waren onze handen en tenen gevoelloos geworden en besloten we terug naar huis te gaan om de chocolade wijn te uit te proberen;) Met onze gedachten al bij de wijn zagen we een verwarde en te koud geklede oudere vrouw op straat lopen, natuurlijk bied je dan hulp aan doormiddel van een lift. Ze wilde naar kennissen toe, na drie keer verkeerd te zijn gereden kwamen we eindelijk aan bij het des betreffende huis. Omdat wij een naar gevoel hadden en de verhalen van de vrouw niet echt klopte besloten wij af te wachten wat er zou gaan gebeuren. Niemand was thuis, en wij gaven haar weer een lift naar huis, maar dit keer gaf ze aan dat ze in de kerk woonden, vervolgens woonde ze in een school en wilde ze hier koffie halen. Hier klopt iets niet???? Na de lieve vrouw af te leiden belden Pelle het noodnummer, met gevolg dat we als snel sirenes overal hoorde. Waarop de lieve oude vrouw zij ‘ eindelijk wat actie hier in de stad’ niet wetende dat dit voor haar was. De Ambulance sprak met de vrouw en zag ook dat het niet goed met haar ging. De vrouw praatte over haar boyfriend die op haar aan het wachten was, achteraf bleek dit haar man te zijn die al 20 jaar dood is. Ja daar sta je dan op eerste kerstdag en zie je hoe het leven ook kan zijn en wat kan zo’n vrouwtje je toch in je hart raken.

Naast kerst is mijn leventje hier bepaald niet saai, ik ben aardig op dreef met nieuwe vrienden maken. Ja je moet wat toch? Inmiddels is de vriendenkring aardig Multicultureel geworden.
Van Amerikanen to zuid Afrikanen tot zelfs Duitsers. Helaas zijn vele onder 21 en aangezien je hier 21 moet zijn om drank te halen ben ik diegenen die een waslijst mee krijg om dit voor de ‘kindjes’ te halen. Met gevolg een houseparty vol met Alcohol en spelletjes conclusie: dat gaat niet samen.

Wat is er nog meer gebeurt?
- Rochettes: soms moet je iets doen wat je niet kent en wat lekker Amerikaans is. Zo ben ik dus naar de Rochettes gegaan ( mensen ff google). Samen met een vriendin zat ik daar vol verbazing, het was zo gaaf!!
- Soccer: om meer tussen de Amerikanen te komen ben ik begonnen aan indoor voetbal samen met een Duits vriendinnetje! Indoor voetbal is al anders, maar het Amerikaans voetbal is totaal anders. Laten we zeggen ze zijn niet veel gewend, met gevolg dat ik aan het einde van de wedstrijd alleen nieuwe vrieden had gemaakt in mijn eigen team! Vooral de vrouwen konden het harde spel niet aan, ik duuwde teveel en gebruikte veel mijn handen! Kom op daar waar je op getraind in Nl!
- Beanstown: het was Micahday, of te wel we gaan iets leuks doen! Zo had ik beanstown gevonden, een stad gemaakt van Jelly Beans ( ja snoep) ik keek mijn ogen uit. Wat lekker Amerikaans was dit.
- 3d film met Micah: Micah ging voor het eerst van zijn leven naar een 3d film. Ik heb mij rotgelachen! Micah begreep er niks van met gevolg dat zijn bril op en af ging en hij alles probeerde te ontwijken dat ‘op het af’ kwam.

Planning:
- Chicago 27 Januari
- Snowboarden in Killington vermont, Ard dat is het paradijs hier!!
- Snowboardles volgen, dat is mijn studie hier ;)
- Fist aid klas volgen, altijd handig

See you later



  • 07 Januari 2012 - 22:39

    Daan:

    Hoi diedje ,zo te zien en te lezen gaat het allemaal goed daar !!Super!!!Genieten hé??Dikke kus van ons allemaal

  • 08 Januari 2012 - 08:27

    Ard:

    Snowboarden!!! Dat schrijf je alleen maar op me jaloers te maken. Gelukt!!

  • 08 Januari 2012 - 09:58

    Herma:

    Mooi kerstverhaal van het verwarde vrouwtje. Weer genoten van je verhaal, xxx.


  • 08 Januari 2012 - 10:15

    Sonja:

    Ooohhhh Didi wat een verhaal weer!! Hahaha ik lach me rot steeds om jou.. Zou een leuke film kunnen worden

  • 08 Januari 2012 - 12:22

    Mamsie En Joy:

    je was onze oud en nieuw verhaal vergeten. met de hele familie op skype om 12 uur en toch nog een beetje vuurwerk gezien. was super gezellie. xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 42876

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: