Alweer een halfjaar! - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu Alweer een halfjaar! - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

Alweer een halfjaar!

Door: diedjedewilt

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

07 September 2011 | Verenigde Staten, Newton

Ongelofelijk maar waar, ik ben alweer zes maanden in Amerika. Ik leef nog steeds en raak steeds minder geïrriteerd aan de Americanen, mhh misschien begin ik zelf wel te veel op een Amerikaan te lijken. De ‘Hi, how are you?’ vliegen uit mijn mond, ik ga de mannen steeds leuker vinden, mijn toeter in mijn auto gaat gemiddeld 3 keer per dag af, de grijns is nog steeds aanwezig op mijn gezicht ( nee, bij mij istie echt), drink coffee to go overal en als het geen coffee is is het wel thee en ga zo maar door.

Zoals gewoonlijk is er de laatste weken ook weer genoeg gebeurt: zo hebben we bezoek gehad van oorkaan Irene, heb ik mijn eerste klas op havard gehad, ben ik goedkoop uiteten geweest en ben ik blij dat de kinderen weer naar school gaan….

Tijdens de vakantie in Minnesota hadden Marc en ik het er over dat Boston de veiligste plek in Amerika is om te wonen want: Hier komen geen tornado’s voor, geen aardbevingen voor en geen orkanen voor,’ hello’ opgelucht gevoel. Nou hebben wij al een Tornado warning gehad een paar maanden terug, vorige week een aardbeving die ook in Boston werd gevoelt en nu na 20 jaar kwam er een orkaan onze kant op, dag opgelucht gevoel!

Het hefstige deel van onze grote vriendin (orkaan) Irene was in de nacht van 27 augustus gepland om aan te komen in Boston. Na zes maanden ervaring weet ik dat de Amerikanen zeer (lees: zeer) slecht in voorspellen zijn: Zelfs Piet Paulisma is beter in voorspellen. Irene kwam dus op zondag aan waaien. Reden genoeg om zaterdag ochtend lekker te gaan surfen. Daar lag ik dan tussen de golven die Irene al had ontwikkeld. Strak blauwe lucht, maar met een rare stilte om ons heen. Na 6 uur surfen begon mijn lichaam toch wel zeer te doen en besloot ik terug naar huis te gaan. Wat mij normaal een uurtje kost duurde mij nu twee uur om thuis te komen, want daar was het begin van Irene! Regen, regen, regen, regen, wat er voor zorgde dat er nieuwe rivieren werden ontwikkeld op de snelwegen en dat was pas het begin van Irene. OP de radio werd er gezegd dat je kannen water moest bewaren, de badkuip moest vullen met water, extra eten moest binnen halen, de kaarsjes moesten klaarstaan, zaklampen moesten opgeladen zijn en er moest genoeg benzine in de auto’s zitten. Of te wel Boston was in de stress en voorbereid op het ergste. Overstromingen, wind, regen, bomen op huizen etc! Vol verwachting was dan daar onze ontmoeting met Irene, regen, regen, regen, regen veel veel en harde regen! Ja de tuin was inmiddels een zwembad en er lagen wat takken op de grond! De wind was niet dramatisch erg. Wij dachte dus nog steeds dat dit het begin was. Niet dus dit was het! Na een hele dag dit weer te hebben gehad was het buiten rustig geworden en Irene was weg! Boem!!! Geen stroom meer, great! Hebben wij weer de stoorm is al een paar uur over en nu besluit er een boom alsnog om te vallen wat er voor zorgde dat wij een saaie avond zonder stroom hadden!!!!

Dinner ikea
Als een au pair beschik je helaas niet over een hoop geld, maar aangezien wij au pairs ook van uit eten gaan houden moet je een beetje creatief zijn. Dus hop naar ikea.! Niet alleen voor het eten en de lekkere chocolaatjes, maar natuurlijk ook om even het thuis en het europees gevoel te hebben, want ik kwam mijn gehele inboedel tegen in de ikea! Na elk bed, bank, stoel te hebben geprobeerd kregen we toch wel honger. Daar stonden we dan met twee kidsmeals, twee drankjes en een chocolade taart. Dat is dan 3 dollar?? Huh? Drie dollar? Is het eten over datum of zo? Nee de kidsmeal zijn gratis vandaag! En wij lijken natuurlijk ook echt op kinderen haha.. Nou ja wij hadden in ieder geval een goedkoop avondje!

Talking micah
Ik weet nog goed toen ik jong was ik nogal veel praatte. Ja, nog meer als nu. Ik denk dat ik bij een hoop mensen piepende oren heb veroorzaakt en misschien zelfs nog steeds doet. Ik begreep het nooit dat mensen mij geld wilde geven als ik aub vijf minuten mijn mond kon houden.Nou ik kan jullie vertelen ik begrijp het heel goed nu!! Aangezien Micah non- stop kan praten van 's morgens tot in de avond. Het enige wat ik hoor is, didi didi, didi, can I ask you something. didi, didi I want to tell you something, didi, didi. Pffffff.... Allememagies wat is dat vermoeiend!,,

Kids vacation
Als je zelf een kind ben kijk je uit naar elke vakantie dat komen gaat, je telt de dagen af en je kan de pret niet drukken als het dan eenmaal zover is! Schoolvakantie was mijn favoriete vak op school! Nu vind ik het zo leuk niet meer, want vakantie betekend werken als een gek! En dat heb ik ook gedaan, elke dag weer moestenmijn hersenen keihard werken om weer een geweldig idee in de wereld te brengen, een activiteit die ik en de kinderen leuk vinden om te doen. Zo waren wij vaak in Boston downtown te vinden om te shoppen, om in de speektuin te spelen om bij het water te spelen of gewoon lekker rond te wandelen. ZO ben ik met de kids geregeld gaan fietsen, was is elke dag te vinden in Starbucks voor een extra koffie en een snack voor de kids, zo zijn wij gaan wandelen, bouwen, verven en ga zo maar door! Ja damens en heren ook ik moet hard werken.

Havard
Aangezien Marc op het Havard werkt is hij diegenen die jij als eerste geloof als hij jou ergens heen stuurt waar hij zegt dat daar jou klas is. Ik vol moed in de auto, alles uitgestippeld hoe ik moet lopen. Sta je daar voor een gebouw, waar jij jou klas niet kan vinden! Gevolg ik sta voor LUL, ik word nog zenuwachtiger en ik ben te laat! NA 30 minuten lopen was ik inmiddels aan de andere kant van Camebridge ( de stad) beland en was ik maar liefst 40 minuten te laat, probeer dan maar ongemerkt naar binnen te gaan. Gelukkig was ik niet de enige die te laat was en was de klas nog interessant ook.


Planning:
- De volgende keer optijd aan komen op Havard
- Aangezien het oorkaan tijd is ben ik veel te vinden in de zee
- Genieten van mijn laatste maand met mijn maatje Carolina!
- Genieten van de laatste zomerdagen, die nog steeds bloedheet zijn.
- Reizen, chicago? Maimi?? We will see
- Afspraak maken voor tattoo..
- Pedicure en manicare laten doen
- O en werken.


See you later!!!

Minnesota
https://picasaweb.google.com/103462382346218839985/Minnesota?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKWDw_Cd_9nImwE&feat=directlink

Boston
https://picasaweb.google.com/103462382346218839985/5thMonth?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIeDzvbmhvDt5AE&feat=directlink

  • 07 September 2011 - 14:26

    Deborah:

    Wat ben je toch 'n hilarisch heerlijk ECHT wijf!!! :)
    Kan niet wachten om je te zien.. en het was super om je te spreken ook al zit er nu tussen ons 12 uur tijdsverschil.. hahaaha lol! :)
    Best raar lijkt me dat om zo'n orkaan mee te maken, gelukkig viel 't allemaal mee..
    Heeeeeel veel veel succes terug in de schoolbanken!
    Dikke knuffel vanuit Indonesie

  • 07 September 2011 - 15:09

    Mamsie:

    weer superleuk verhaal. Alleen bij planning afspraak tatoo geen goed idee . Tot over 5 weken xxxxx

  • 07 September 2011 - 15:10

    Herma:

    Hilarisch verhaal weer. Goed van je om weer te gaan studeren (als je tenminste de weg kunt vinden).

    Groetjes, je ouwe tante
    xxx

  • 07 September 2011 - 18:23

    Anneke:

    wat een leuk verhaal weer ik kan al niet wachten op de volgende en di alle gek heid op een stokje je moet je verhalen laten bundelen je bent een natuur talent!!!! dikke kus ennnnnnnnnnne
    ps: ik ben het met je moeder eens planning 6 neeeeeeeeeeee

  • 07 September 2011 - 20:40

    Vera :

    Hé died,

    Gelukkig dat Irene meeviel, toch wel eng zo'n orkaan. Haha gelukkig wel golven. Ik ben het er trouwens helemaal mee eens, je hebt echt een schrijftalent! Ik moet er elke keer weer om lachen.

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 42856

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: