Thinking About THE future. - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu Thinking About THE future. - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

Thinking About THE future.

Door: diedjedewilt

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

16 September 2011 | Verenigde Staten, Newton


Als je er al aan denk komt er een spontane migraine aanval aanzetten. Je hoort het gekraak van je hersenen en te veel vragen dat een mens kan verdragen komen op in je hoofd. Te veel informatie en soms vergeten zelfs jou hersenen dat het geen harde en alles constant moet blijven herinneren om het onderwerp überhaupt te kunnen herinneren. Gevolg jou gedachten zijn niet bij het geen waar het moet zijn! Wat wil ik nou? Ben ik nu blij? Wat doe ik het liefst? Hoe wil ik dat mijn leven eruit gaat zien? Wat is leuk wat is niet leuk? Na het antwoorden van deze vragen komen de volgende gedachten ‘ik moet alles uitzoeken’ wat er weer voor zorgt dat als je eenmaal in je bed ligt hierover doordenkt. Gevolg: weinig slaap! Voor je het weet zit je weer achter je PC en heb je inmiddels zoveel ideeen dat je niet eens meer weet wat je wilt, vandaar dat ik het allemaal met jullie deel!

Maar kom op ik kan niet gelijk serieus beginnen! Dat is Didi niet! Dus laten we even van de toekomst terug gaan naar het heden, Amerika!
Iedereen weet: er gebeurt altijd wel iets of rondom Didi en aangezien Amerika het land is waar alles kan gebeurt er hier ook genoeg. In mijn kinderjaren had ik mijn eigen kamer ingericht in het ziekenhuis aangezien ik gemiddeld één keer per maand was, de huisdokter en tandarts zijn miljonair door mij geworden en de autodealer heeft ook een aardig zakcentje mee kunnen pakken. Soms denk ik wel eens ‘ik heb alles al gehad, wat kan er nu nog voor geks gebeuren?’. Stom dat ik dit überhaupt gedacht hebt!
Een aantal maanden terug had ik al een zwaar gezwikte enkel,waardoor ik mijn eerste ziekenhuis bezoek in the USA had en nu had ik een Politie en Airbag ervaring. Ik kan jullie vertellen als je iets zoekt of nodig hebt, zoek op de rijksweg in Amerika want hier zullen jullie het vinden! Zo vind je hier:autobanden, meloenen, handdoeken, ijzeren palen, bumpers, wieldoppen, hele vuilniszakken met troep, flesjes, boeken , dode dieren en noem het maar op. Het eerste wat je hier leert is je ogen op de weg houden en gekke dingen die op de weg liggen te ontwijken! Toch is er nog steeds een risico dat je bepaalde voorwerpen niet of moeilijk kan ontwijken of gewoon weg te laat ziet als je bijvoorbeeld van baan verwisseld ( mijn geval). Daar lag het dan een groot driehoekig ijzer gek ding. Vol verbazing keek ik en ik wist dit is niet goed! De hersenen beginnen te kraken. Optie 1: ik rij er met mijn wielen overheen wat een lekker band kan veroorzaken, optie 2: ik zorg dat het gekke voorwerp in het midden van mijn auto komt en hopelijk alleen onder mij door gaat, optie 3: ik ga terug naar de andere rijbaan wat onmogelijk is. Optie 2 leek mij het beste! Boem!!!!!! NEEEEEEE.. de Auto!! Wat? De auto rijd nog? Al trillend van de klap en de gedachten dat de auto Total los is parkeerde ik de auto op de vluchtstrook. Er stak iets in mijn gezicht, mijn arm deed zeer. Wat? De airbags zijn gesprongen? Maar de auto rijd nog steeds?? Inmiddels ging de brandplek die ontwikkeld was door de wild springende airbags te branden en ik besloot een rustig plekje te zoeken om de auto te parkeren. Oke dat word Cindy bellen, vol verbazing luisterde zij naar mijn verhaal en voor ik het wist was er en politieman bij mij. Politieman in the USA: Sago, niet aardig, onterecht, eng, hart kloppingen. Ag toch zet ik mijn lieve lachje op, met gevolg dat deze meneer mij goed behandelde en de hele auto nakeek. ‘mevrouw, eigenlijk moet ik u een bekeuring geven’ ‘huh? Wat een bekeuring voor mijn airbags?’ ‘nee mevrouw, uw kenteken is verlopen’ ‘o maar sorry dit is mijn auto niet ik leen hem en de eigenaar is drie maanden voor werk op vakantie’ ‘oke mevrouw, het is dat jij het schattigste meisje bent dat ik ooit heb gezien en dat ik blij ben dat ik op deze oproep ben afgekomen, is de eigenares aardig?’ ‘ja het is een schat van een mens’( lach , lach)! Zonder boete en na een half uur geklets te hebben met deze politieman bleek dat het voorwerp op de weg mijn airbag activation had geraakt en daardoor waren ze afgegaan! Bizar, maar waar en ook echt weer iets voor mij!

De toekomst:

Optie 1: Surfing
Surfen, maak mij Happy and if Didi ain’t Happy nobody is Happy! Dus laten we dan gewoon onbeperkt Happy zijn! And when is Didi happy? Wanneer zij op haar surfboardje staat om de mooiste golf, wanneer het zonnetje schijnt, wanneer ze op haar blote voeten het strand aanraakt. Didi ain’t Happy: met regen, schoenen, bleke huid, veel kleren, weinig surf.
Reden genoeg dus om nog niet voorgoed terug te gaan naar NL maar op zoek te gaan naar een land waar ik aan mijn bruine lichaam, blonde haren kan werken en waar de surf geweldig is. Daarbij kom je bij de volgende landen uit: Australie, Hawai, Peurto Rico, Indonesia, Dominicaanse republiek, South afrika, Spain, France, Brazil, costa Rica. Ik kan niet klagen. Ik zie mij al helemaal gaan zo op mijn flip flops, bikini en mijn surfboardje. Heerlijk! Natuurlijk moet ik ook geld in het laadje krijgen en hoe ga ik dit doen?Optie 1: Didi de surfleraar of te wel Juffrouw Didi! Klinkt wel goed toch? Na wat te hebben onderzocht heb ik gevonden dat ik in The USA, France, Marokko, Spanje etc. een cursus kan volgen om een surfleraar te worden. Juffrouw Didi wilt dan ergens in de wereld op een surfkamp, surfwinkel of what ever werken. Ergens waar surfen centraal is. Dan hebben we gelijk twee vliegen in een klap, ik hou van surfen en maak van mijn hobby mijn werk!
Optie 2: werken en reizen
Als de surfkampen niet lukt kan ik altijd ergens op de wereld bij een surfschool werken of gewoon reizen en werken met mijn surfboardje onder mijn arm. Dit zou ik graag in Australië willen doen omdat ik vaak hoor dat ze hier van layback houden en aangezien ze hier in the USA dit word niet kennen denk ik wel dat ik hier aan toe ben.
Het idee was om een oude kamper te kopen en daarmee door een land heen te reizen, surfboardje op het dak, twee ervaren reizigers ( carolina& me) beter kan het niet al zeg ik het zo. Na wat onderzoek heb ik gevonden dat het makkelijk is om in een ziekenhuis te werken, fruit te plukken etc..
Als ik dus kies voor deze opties, blijf ik in de USA tot april. Hierin heb ik dan ook ff heel Amerika onveilig gemaakt met een road trip. Dan een maandje thuis en nog even genieten van mijn familie en voor ik het weet zit ik mei/ juni met mijn dikke kont en een brede lach in het mooie weer op mijn surfboardje!

Optie 2: Amerika
Vanaf het begin heb ik gezegd dat ik minimaal nog een half jaartje in the USA wilt blijven vooral omdat ik het eerste half jaar hier alleen maar aan het ontdekken ben geweest en daardoor weinig tijd had om bepaalde dingen te doen! Soms was ik ook te moe om überhaupt iets te doen: au pair zijn is een vol time job!! Daarnaast is de zomer ongekend en is het nu zelfs nog steeds zomer. Het au pair leven is zwaar, maar vergeleken met de andere banen die ik heb gehad is het relax, je hoeft geen papierwerk te doen, je kan doen waar jij zin in hebt en je kan jezelf ouderwets als een kind gedragen wat natuurlijk super is om te doen. De zomer was geweldig en die zou ik best nog wel een keer kunnen overdoen, maar natuurlijk moeten we dan eerst de winter overleven. Als ik voor deze optie kiest: ben ik hier nog een zomer, kom ik in Juni een week naar huis, ga ik in Augustus met de familie naar Frankrijk om hun te helpen met verhuizen hierheen, kan ik niet terug naar Amerika om mijn reismaand te doen, kom ik terug naar Nederland en ga ik ergens werken en reizen aangezien er geen kampen zijn waar ik dan aan kan deelnemen.


Optie 3: Frankrijk
Als ik kies voor een jaar langer leef ik de laatste maanden in Frankrijk. Nou is Frankrijk super mooi om te wonen. Het is dichtbij huis, ik kan er surfen en het land is mooi. De mensen zijn alleen niet zo geweldig en ik kan geen Frans! De familie gaat waarschijnlijk in Parijs of Bordeaux wonen. Of te wel leven als een god in Frankrijk! niet verkeerd dus! Het is een nieuwe kans een kans om Frans te leren en te leven als een god, ik ben alle weekeinde vrij en kan dus geregeld naar NL komen. Ook kan ik ff langs Spanje hoppen als mijn mood daarna is!!
Als ik voor deze optie kies woon ik dus in Frankrijk, kom ik in Juni nog steeds een week naar NL en waarschijnlijk in de weekeinde als ik vrij ben, kan ik uiteindelijk optie 1 doen maar dan twee jaar later.

Please help me:)

See you Didi

  • 16 September 2011 - 05:23

    Herma:

    Jeetje Di, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je hier mee zit. Kom er later wel op terug. Doei, xxx.

  • 16 September 2011 - 05:23

    Herma:

    Jeetje Di, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je hier mee zit. Kom er later wel op terug. Doei, xxx.

  • 16 September 2011 - 06:30

    Daan:

    Ach Died,wat je ook beslist het zal vast een goeie keuze zijn!Als ik het zo lees heb je nog zoveel tijd om te beslissen ook al ga je mee naar France!Daar leer je ook weer veel en doe je weer extra ervaring op dus vooruitzichten zat!Daarna zoek je in Australië een hele rijke vent en zorg je dat hij een surfshop voor je koopt nou probleem opgelost!! Hihi ! Succes en maak je niet te druk om dit ! Je doet het allemaal al zo goed! X

  • 18 September 2011 - 07:56

    Joy:

    ik hou van je heel erg ik wauw dat ik je weer kon zien ik mis je heel erg kom weer snel naar huis en ik ben over 5 nagjes jaareg tot over 3 weeken love you

  • 19 September 2011 - 01:09

    Deborah:

    Schattie komt mn bericht nou over? Ik zie m niet..

  • 19 September 2011 - 01:12

    Deborah:

    Dan nog maar 'n keer..
    Wat 'n gedoe zeg met die auto.. maarre jij krijgt met je lekkere koppie en je blonde haar, weer mooi lekker alles voor mekaar.. hahaahahah
    OZZZIEEE OZZIEEE OZZIEEE!!
    Ik wacht met smart om mijn allerliefste vriendinnetje van de hele wereld te zien in het land van de surf, dus surfdudes, ' ' ' Barbies' en het zonnetje.. Queensland the sunshine state zegt genoeg denk ik ..
    Dikke kus uit Australie! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 42855

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: