The Windy City The Windy City - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu The Windy City The Windy City - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

The Windy City The Windy City

Door: diedjedewilt

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

21 Februari 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Het is al weer een tijdje terug dat ik een blogje heb geschreven. Nu moet ik bekennen dat ik het aardig druk heb. Naast mijn 45 uur werken met de kids neemt mijn sociale leven ook aardig wat uurtjes in beslag en omdat hier in elk stukje voedsel vet is te vinden moet er tussendoor ook gesport worden of te wel weinig slaap en weinig tijd om ff lekker een blogje te schijven. De laatste weken hebben heel wat avontuurtjes op gestapeld en dacht dit wil ik graag met jullie delen.
Om te beginnen met Chicago!

I feel like George Clooney in ER!
ER, schande dat het niet meer op de buis is of te wel laten we dan voor een real life ER gevoel gaan. Nee niet in een ziekenhuis, maar in Chicago!!!
De naam Chicago Windy City hield zich aan zijn woord, want allememagisch wat was die wind koud. Naast het lopen hadden we extra sport oefening erbij, het rillen van je lichaam onder controle houden om goede foto’s te kunnen maken! Oké ik ben in de klaag moed, ik was de hele weekend opgescheept met een Duits meisje. Ze is aardig, maar Duitsers zijn net regenwolken. Klagen Klagen klagen!! Één oor in en de andere net zo hard weer uit zeggen we dan. Laten we over gaan naar het geweldige Chicago, want wat is het een GE-WEL-Di-GE stad. Een aanrader voor iedereen. De bekende Subway boven de grond, geweldige gebouwen: Willis Tower, Bijna het grootste gebouw van de wereld ( Dubai heeft de grootste) en zijn bekende glazen vloeren. Jeetje wat was dat eng zeg om op een glaze Vloer te staan en dan zo hoog! Advies: mensen met hoogte vrees doe dit niet! Want voor de mensen zonder hoogte vrees is dit al te ENG, maar oooo zo geweldig.
Michigan ave met de shops en marilyn monroe, Navy Pier, Millinium park met de bekende ‘The bean’ ( een spiegel in een boon vorm) en de Theater area, Of te wel Mama Mia moet gezien worden. Chicago een stad dat je het ‘wow’ gevoel weer geeft!

Natuurlijk moet er ook gewerkt worden en één van de redenen dat ik het zo druk had was vanwegen Noah zijn Bar Mitswa. Een joods feest waarin Noah vele gebeden moet opzeggen en uiteindelijk word gezien als een ‘Volwassene’. Wanneer hij zich hierna ook naar gaat gedragen is nog maar de vraag! Toch heeft hij mijn hart gestolen na zijn speech. Hierin vertelde hij hoe ‘lucky’ hij is met zijn leven en hoe sommige mensen dit goede leven dat hij leeft niet heeft. Met een woord ‘indrukwekkend’ de tranen rolde over mijn wangen!

Teaching Dutch!
Tyler is Brave enough om te proberen onze taal te leren. Ik weet niet of hij dit nog steeds wilt doen na onze eerste sessie Nederlands. Ik kon er niks aan doen, maar ik heb mij rot gelachen!.
Reden 1: allemagisch wat is het toch moeilijk om Engels naar Nederlands te vertalen. Zeker als je er achter komt dat wij sommige ‘standaard’ zinnen die ze hier gebruiken wij Nederlanders gewoon niet gebruiken. Zoals ‘your welcome’ letterlijke vertaling’ je bent welkom’ ik heb nog nooit een Nederlander zo aardig gezien om dit te zeggen. Reden 2: de slechte worden zijn hilarisch om uit te leggen wat het betekend. Neem als voorbeeld ‘klootzak’( sorry voor het schelden) leg dat maar in het Engels uit? Mmhh.. het is een woord met twee verschillende manieren hoe je je testikels noemt! Jep, dan ga je pas echt nadenken over je eigen taal! Reden 3: Omdat Tyler alle woorden zo goed mogelijk Nederlands wilde laten klinken schreef hij naast elk woord de ‘sounds like’ woord. Met gevoel dat Nederlands op kroatisch of zo iets leek! Reden 4: Wij Nederlanderd gebruiken een harde R en een Harde G en een hard SCH en een harde CH, oke met uitzondering voor de Branbanders! Ik kan je vertellen het blijft komisch om een Amerikaans deze letters te laten zeggen. Oefening: rochelen!! Hahah.

Na alle drukte rondom de Bar Mitswa vond Cindy het tijd dat zij en Marc een weekend alleen verdiende. Of te wel Didi is alleen met de kids. Gelukkig offerde Tyler en Amanda mij te helpen. Aangezien ik een beetje heimwee had vond ik het tijd voor Ikea. Lekker Europees doen! Na het hebben gezien van mijn gehele oude huis en het wat lunch was de dag alweer om. Ik kan je vertellen we hebben er vier uur rond gelopen. Eenmaal thuis waren we gesloopt! Tyler plofte op de bank en viel in slaap, Micah sliep in de auto en Mirah sliep in haar kamer! Super iedereen is uit geteld, kan ik lekker koken, met gevolg dat ik Nasi Goreng met Sate maakte.. mmmhh!!!! Lekker baantje heb ik toch;)

Cliffwalk Rhode Island.
Al maanden zeg ik dat ik het wil zien en dan is het eindelijk zover ik ga de Cliff walk lopen in Newport!
Een pad naast het water, naast een paar huizen, kastelen wat je het ook wil noemen. Het is groot en je hebt een GPS nodig om je eigen Toilet te zoeken! Maar zeker de moeite waard dit allemaal te zien.

Planning
- Woensdag komt mijn zweedse vriendinntje Carolina hierheen
- Dit weekend ga ik naar de staat Maine een weekendje relaxen
- Volgende week donderdag zit ik in het vliegtuig richting Costa Rica
- Over twee weken ben ik hier een heel JAAR!!!



See you later!!

  • 22 Februari 2012 - 06:19

    Herma:

    Had het verhaal over die glazen vloer al gehoord; zou niets voor mij zijn. Al een jaar weg! Wat heb jij al een hoop gezien, ondanks dat je heel veel uren draait. Fijne vakantie, xxx.

  • 22 Februari 2012 - 10:12

    Deb:

    Goed te lezen dat t zo goed gaat lieverd..
    Gooooooo Tyler goooo Tyler.. You can do it!
    Enjoy Costa Rica xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 42855

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: