Costa Rica - Reisverslag uit Playa Blanca, Costa Rica van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Playa Blanca, Costa Rica van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Door: diedjedewilt

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

23 Maart 2012 | Costa Rica, Playa Blanca

' I wanna Go surfing' en dan kan in Costa Rica. Na het uistappen van het vliegtuig werden de eerste klappen van het warme weer ontvangen, letterlijk zweette je jou lange broek uit!( wat gedragen moest worden IVM met sneeuw in Boston, brr!) De surfboard gingen nog eenmaal door de check, want stel je voor dat ik een Amerikaanse eekhoorn meegesmokkeld heb, of misschien waren ze toch naar wat anders opzoek, ben en blijf een Nederland! Eenmaal buiten stond ons vervoer al klaar, een ezel! Nee…. twee locals locals Frederico en Isac met een busje om ons naar ons zogenaamd paleisje te brengen. Tussendoor werd er een stop gemaakt bij een supermarktje, wat letterlijk een supermarkTJE was. De gehele reis was al een shock maar de supermarkt was wel een hele grote shock! Na een jaar USA ben je XXXL gewend. Deze supermarkt was XXS, drie keer rollen en je was aan de andere kant!
De gehele weg naar ons paleis heb ik met mijn mond open gezeten. Al snel kon ik de conclusie trekken dat Costa Rica een prachtland is. Een land dat je laat inzien hoe weinig je eigenlijk nodig heb om het geluk te vinden. Alles is hier zo ‘back to basic’ en het enige wat ik zie is big smiles op iedereen zijn gezicht!
De huisjes zijn heel simpel, klein en niets vergeleken met the USA! De cultuur is heel open mind, vriendelijk. Water word gepompt uit de waterpomp. Er zijn maar enkele wegen hier, wat er voor zorgt dat een reis heel lang kan duren. Daarnaast zijn de wegen gemaakt van zand en losse stenen, Of te wel in de auto vlieg je overal heen. Je ziet mensen op paarden, brommers en fietsen. Je ziet cowboys. Je ziet boeren hun vee midden op de weg vervoeren. Je ziet veel te drogen gebieden, je ziet mensen die zo vies zijn. Je ziet ‘back to basic’ en geluk overal!

Het wilden leven is hier ook geweldig. Nou ja enigszins, op de XXL spinnen na( deze waren wel in XXL vorm).Voor je het weet sta je oog in oog met wilde paarden , steekt er een dikke koe de weg over, zie je insecten die je nooit van te voren hebt gezien! Zie je spinnen die je nog nooit zo groot hebt gezien, roggen om je heen, schildpadden, schorpioen, krabben, mega vissen, voor je het weet vind je kikkers in je toilet, jakkie! Het meest opmerkelijke was toch wel de zwarte aap met witte ballen. Inderdaad, witte ballen. Al van ver hoor je ze, klinkt als iemand die een lange boer laat. Dan denk je: wat is dat? En voor je het weet sta je oog in oog met een zwarte aap die witte hangende ballen heeft! Geweldig!!

Ons huis was ook niet bepaald om te klagen, maar zo Amerikaans! Want het was groot vergeleken met alle lokale huisje hier.

OP naar het ' I wanna Go surfing' stukje.
Surfen tot je alle spieren in je lichaam voelt en dan nog blijven doorgaan tot je het niet meer voelt!That’s the Spirit! Om gelijk aan ons spierpijn te werken lagen we de eerste dag gelijk in het water om op de ‘World Class’ golven te surfen. Helaas was mijn eerste ervaring met de PLaya Negra mensen niet al te goed, want een man moest even aan mij laten weten dat ik maar een meisje ben ‘meisje, vergeet het maar hier kun jij niet surfen’ zeg dat nooit, maar dan ook nooit tegen Didi, want als Didi iets niet terecht vind word Didi boos. Met gevolg Didi laat even zien dat Didi zeker kan surfen,met gevolg elke golf was voor Didi. En als resultaat: de man werd mijn maatje en ontving ik veel respect en zei later in de week‘ Didi, je bent een professioneel’!
Later in de week hadden we een coach van quicksilver die met ons een dagje meeliep hij zij het zelfde en als ik dit blijf volhouden ik dan wie weet de eerste Nederlander in een team kan zijn! Mmmhh….

Onze dag vol surfen.
Beginnend om 5 uur in de ochtend, het was nog steeds donker en wij waren al in het water. ik weet niet wat het is maar vroeg in de ochtend zijn de dieren aardig actief, de apen hoorde je overal schreeuwen en rondom je surfboard zag je van alles bewegen. Eenmaal lichter zag je dat het allemaal roggen en schildpadden waren die op je heen zwommen, heel gaaf maar zo eng!! Na het surfen zaten we om 10 uur aan hotdogs en aan het bier, bier, bier. Werd er wat rond gehangen in het zwembad en als je met mannen bent word er alleen maar over vrouwen geklets en seks, de mannen waren allemaal zo gek als een deur dus ik paste er goed in! Na wat relaxen was het om 12 uur weer tijd voor een surf, met wat bier in je lichaam is dat een heel ander verhaal! Een aantal keren werden we opgehaald om naar andere strandjes te gaan en daar te surfen, dan rond 2/3 uur hadden we lunch en een paar cocktails en voor we het wisten lagen we met zonsondergang weer in het water! het was puur genieten! Pura Vida

Ik was al op vakantie met alleen maar mannen, in het water was er geen verschil. Ik lag negen van de tien keer in het water met 20 mannen. Maar hé, dat noem ik genieten! Wat een lichamen, umh… golven!!

Naast al het surfen hadden we twee daagjes waarin we naast het surfen ook wat anders deden. Zipline en shoppen. De zipline was echt cool, met 40 graden waren we aan de top van de berg en hadden 3 kilometer aan ziplines te gaan. Wat was dat gaaf, om zo hoog boven de grond te hangen! Naast het de ziplines zijn we dus een stadje in gegaan wat wederom een lange rit was. De stad was leuk en shoppen met drie mannen is hilarisch want ze gingen shoppen voor hun vrouwen en ik was hun model. Met gevolg ‘didi ik weet niet of ze dit pas want haar borsten zijn wel heel groot’ ‘Didi kom even hier pas jij dit, vind jij dit leuk?’. Na drie winkels haakte de eerste man al af, na vijf winkels de tweede en na 20 winkels haakte ik af, Curtis was nog steeds aan het shoppen! Ja deze mannen bestaan dus echt!

Leuke korte dingetjes:
- Mijn mannen lagen iedere keer dubbel om de mannen in het water die zo vol verbazing waren over mij
- Ik steek mijn tong uit als ik geconcentreerd ben en ik kwam daarachter toen ik 222 foto’s van mij zag! De mannen zeiden dat ze dachten dat ik mijn tong uitstak omdat ik de golf inpikte, ja dat was een aardig schaam momentje!
- Er lagen mannen in het water die 67 waren en zes pinnen in hun nek hadden vanwegen een gebroken nek
- We surfte op reef, wat is ontstaan uit lava
- Het hoofd vervoersmiddel in Costa Rica is een brommer, fiets of paard
- Aangezien we zoveel in het water waren hadden we voor een hele week niet gedouched; Jakkie!!
- De hele week hadden we rijst met bonen gegeten, kon het niet meer zien of eten
- Het fruit was heerlijk, er zat zoveel smaak aan


Daarnaast kan ik officieel zeggen dat ik een jaar in The USA ben. En wat was het een jaar hier, ik weet nog de eerste dag dat ik hier aankwam, gebrekkig Engels wat ik nu vloeiend spreek, denk en droom. Alles was nieuw de familie, omgeving en cultuur. Alles was zo groot en overdreven!
Het was zeker een jaar waarin ik veel geleerd heb, geleerd heb over een bizarre nieuwe cultuur, een jaar waarin ik veel mensen van verschillende culturen heb leren kennen, mijzelf beter ben leren kennen en kunnen ontwikkelen doormiddel van school/ vrienden/ de familie/de kinderen en vooral Mira. Het was een jaar waarin ik mijn eigen familie meer ben gaan respecteren rondom hun opvoeding en omgang en ben gaan inzien hoeveel ik eigenlijk van ze hou!
Een jaar waarin ik de familie waar ik woon/ werk erg dankbaar ben voor de ervaring en mij zien als een familielid ( als er ijs word gehaald of een cake of iets anders word er altijd ook aan mij gedacht), een jaar waarin ik heb geleerd dat alles mogelijk is zolang je er maar voor gaat en niet opgeef, een jaar met tegenslagen en met pieken, een jaar waardoor ik nu niet meer zonder Starbucks kan of Target of rijden in een automaat ( thanks USA). Een jaar waarin ik liefde ben tegen gekomen.
Ik kan niet wachten wat de volgende maanden mij gaan brengen, ik weet dat ook deze leerzaam zullen zijn en ik weer een hoop nieuwe ervaringen rijker zal zijn!



Groetjes Daar!

Didi

  • 23 Maart 2012 - 17:26

    Herma:

    Wat een heerlijk verhaal weer en wat fantastisch dat je het zo naar je zin hebt en zoveel hebt geleerd! Ik zal het Caitlin later altijd aanraden om een jaar naar het buitenland te gaan.
    Geniet ervan!

  • 24 Maart 2012 - 15:43

    Mamsie:

    wist ook niet dat je zooo goed kon surfen. blij dat je het zo naar je zin heb schattie en ook zo blij dat je tyler heb. maaaaaar je komt toch welweer is een keertje terug, please . xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Maart 2012 - 06:54

    Tanja:

    Ben zo jaloers, mijn surftripje zit er alweer op. Ik zit weer in de hitte zonder de afkoeling van heerlijke golven. Geniet van alles wat je meemaakt. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 28 Maart 2012 - 08:43

    Ard:

    Very nice pics Diedjuh. Graag niet meer van die enthousiaste verhalen sturen. Daluk wil Joy ook weg!!

  • 28 Maart 2012 - 09:31

    Deb:

    Heee lieffie!
    Super gave foto's en je verhaal weer..
    Ben trots op je hoor! Kan niet wachten om je Hopelijk in oktober te zien..
    Love u dikke xxxx

  • 30 Maart 2012 - 17:29

    Anneke:

    hey meis wat een avonturen heb je weer beleefd en de lekker surfen je passie en zeker een mooi land zal ik ook op mijn lijstje zetten en je liefde leren kennen wauw mazzelaar:) maak er een mooie tijd van ik ben net terug uit mexico (cacun) erg mooi de maya cultuur bekeken met susan en steef had zin in een zonnetje maar een bezoekje boston staat gepland hoor Ha Ha Topperje! ohhhhh meis wat ben ik toch ongelofelijk trots op je !!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 42866

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: