The Farm Life! - Reisverslag uit Whangaruru South, Nieuw Zeeland van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu The Farm Life! - Reisverslag uit Whangaruru South, Nieuw Zeeland van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

The Farm Life!

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

20 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Whangaruru South

De afgelopen weken zijn we dus blijven hangen in 'the farm'. Het eerste weekend hoorde we al dat bijna niemand hier maar een paar dagen blijft, wat dus ook bij ons het geval was. Twee weken hiervan hebben het 'Farm life' ervaren en 1 week een schoolkamp gehad. Na vele nieuwe super gave mensen te hebben ontmoet was het ook tijd voor ons om toch wat meer van New Zealand te zien. Ook al is het niet groot het duurt eeuwig om soms ergens te komen ( berg op en af, vele bochten, heerlijk al je autoziek bent)



Natuurlijk zal ik jullie wat vertellen over ' the Farm'.
Iedere dag was een andere dag met zijn ups en downs. Soms dachten we echt waarom zijn we hier? Terwijl we de volgende dag nooit meer weg wilde! Beetje werken, surfen,, eten en chillen bij het kampvuur met wat wijn of bier!
Ik ben hier wat meer betrokken bij het 'dieren' leven, terwijl Tyler zijn naam weer heeft vervangen in ' Bob de Bouwer' . Zo heb ik met een paard drie uur lang wat rond gereden tussen de bergen om uiteindelijk wat koeien te bedrijven naar een ander weiland! In ieder geval heb ik ervaren hoe het is om een cowgirl te zijn. Moet toegeven dat mijn kont enigsinds, nogal heel erg, gevoelig was de volgende dagen! Naast het zijn van een cowgirl had ik ook het taakje vuilverbranden op mij genomen, gewoon omdat het altijd leuuk is om iets te verbranden!
Elke dag verliep goed, haalde overal oud papier op en staken het verder in de bergen in de fik. Na twee dagen regen waren Jule en ik nogal vergeten dat modder slipperig word en laat het nou ook nou zo zijn dat er een weg helemaal nieuw was aangelegd met gevolg onmogelijk was om op terug te gaan! Dan zoek je toch naar een andere weg?! Al snel zaten we hartstikken vast, onmogelijk om een berg op te komen, we gleden steeds maar weer naar beneden. Ik weet niet wat het is maar sinds je ouder word zie je meer het gevaar? Dus zoeken naar hulp was de oplossing! Laat het nou net zo zijn dat Tyler in de buurt is. Eerste poging slaagde gelijk om de grote bus de berg op te slipppen. Wij waren weer helemaal happy en besloten om dit dus niet aan iedereen te vertellen om het ' het zijn vrouwen he' te voorkomen! Na een up hill komt een down hill en in plaats van rechtdoor te gaan besloot onze bus links af te glijden richting een klif! GILLEN natuurlijk, met gevolg dat bijna de gehele boederij moest helpen om de bus eruit te halen. OEPS!



Boederij facs:
- je bent altijd vies
- er is altijd verse melk, wat gevolg heeft tot de darmen wat geen pretje is als je in een campervan woont
- we moesten een uur en 15 min rijden voor boodschappen
- we moetsen een berg oplopen als we wilden bellen
- internet is nog slechter
- stranden en mooie gebieden zijn alleen voor jou!

Inderdaad eerder had ik al vertel dat er een kids kamp was en natuurlijk willen jullie weten wat kinderen allemaal op een boederij doen!? Met deze week groep 7 en 8.
Het merendeel was ik bij groep 8, met op dag numero 1 een adventurerace. Gedurende de adventurerace moesten we veel, heel veel, heel heel veel lopen ( de boederij is 1000 ac) Met gedurende de wandeling activiteiten met o.a. boogschieten, echt schieten, hut bouwen, waterslide, paling vangen, vis vangen, paintballen en de weg vinden in een bos. Een echt avontuur waarvan je het resultaat onder en achter je voeten zag aan het einde van de dag! Dag 2 Afmaken van de race, want hey 7 uur lopen de eerste dag was niet genoeg!In de mmiddag was ik aanwezig bij groep 7 vlotten bouwen en natuurlijk gingen we weer van de waterslide ( voor diegene die een voorbeeld willen google keep your head up van ben howard) Dag 3 was ik weer bij groep 7 voor de bushcrash, de naam zegt het al! We moesten door een bos wandelen en al snel kwam ik er achter dat ik niet droog zal blijven, want we moesten een rivier oversteken om bij het einde te komen. Nat door het bos lopen, heerlijk! hahah


Natuurlijk zijn we op meer plaatsen geweest dan alleen 'the farm'. Zo zijn we o.a. naar Ellliot bay gegaan voor de dagelijkse surf en het zien van dolfijnen! Zo zijn we ook naar Russel ( waar we Simon zaagen) Pahia en whatangi geweest voor Whatangi day. Dat is een feest dag waarin de Maori mensen en de engelse een papier ondertekende voor vreden! Zo hebben we vele Maroi's ( google) gezien, jep ze zien er nogal apart uit!


Na drie weken Boederij hadden we het wel een beetje gezien hier en besloten we nog meer naar het noorden te gaan om uiteindelijk bij Cape Reinga te eindige. Dat zijn we nu dus aan het doen en zal ik meer over schrijven in mijn volgende overgeweldige blog:)


The New Zealand Experience!
- of te wel op bloten voeten lopen, Jep je wilt de onderkant van mijn voetjes zeker niet zie.
- Je eigen Clams vangen om ze uiteindleijk 's avond op te eten.. mmmh! Beetje schuffelenn met de voetjes en daar had je weer een Clam!
- Met laag water over het strand rijden
- Proberen je Eigen vis te vangen
- als je een Benzinepomp ziet ALTIJD opvullen

Sorry voor mijn geweldige Nederlands, heb er enigsinds weer moeite mee maar hey ik blijf proberen:)

mazzel!!

  • 20 Februari 2013 - 11:09

    Mamsie:

    Zit net oma p je verslag te lezen , ziet er weer gezellie uit . Dikke kus oma en mamsie xxxx

  • 28 Februari 2013 - 07:38

    Inge:

    Hej Didi,

    Ookal ken ik je niet goed, ik heb je tenslotte maar 1 x gezien, vind het heel leuk om je verhalen te lezen. Goed om te lezen dat jij en Tyler zulke gave dingen doen en diep in mijn hart ben ik zooo jaloers dat ik niet gedaan heb toen ik jong was... ( heeel lang geleden! ;) )

    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 42872

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: