Samen staan we sterk - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu Samen staan we sterk - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

Samen staan we sterk

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

08 November 2013 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Samen staan we sterk!

Samen staan we sterk inderdaad! Want in minder fijne situaties leer je elkaar kennen. Minder fijne situatie, wat is er gebeurt?? Wij zijn in dit geweldige, vertrouwbare, relaxe land berooft!! Na 8 maanden in dit kiwiland te zijn raak je aardig gewend en voel je je thuis, je weet dat de kiwi's hier relax zijn dus NO WORRIES! Maar ook helaas hier zijn wat klootzakjes te vinden die weten hoe ze in een auto moeten inbreken om vervolgens een hoop spullen mee te nemen met o.a.: Ipods, mij camara, GPS, telefoon, Tyler zijn portomonee met paspoort en zijn hele camara tas. Met gevolg dat we al onze foto's kwijt zijn:(

Maar niet getreurd wij hebben elkaar en wij laten ons niet van het veld slaan. One big happy family want we zijn op het zuidereiland en wat een knaller gelijk om aan te komen met strak blauwe lucht en 26 graden. Inderdaad Nederland wees maar even jaloers... 26 graden! Het plan is om vanaf picton aan de oostkust te blijven, het schijnt dat de zon zichzelf wat vaker laat zien daar.

Even hier wat higlight van onze trip, want het zijn er nog al hoop:)
- Malbourogh sounds, wat een geweldig uitzich met strandjes tussen de bergen en turqouise blauwe zee, daar zeggen we u tegen!
- Robin hood bay, onze eerste meeting met de zandvliegen en muggen! Robin hood bay had geweldig steen formatie rondom de bay
- Wine fiets tour in Renwich ( naast Blenheim) gedaan. Kaasplankje en wel 20 wineries!
- Kaikoura is het zeehonden hallaluja van Nieuw Zeeland, Overal waar je kijk zie je ze liggen stinken. Stinken doen ze, ik kan je vertellen mijn poepjes zijn er niks bij:)
- Chrischurch onze beroving op een strand genaamd Taylors Mistake, hoe toepasselijke!! Wat ons Mistake was!

Onze nieuwe dieren ervaring:
- We hebben een grote octopus gezien! Zo cool dat dier, hoe het beweegt en van kleur veranderd. Zo powervol om zoiets voor je voeten te zien te bewegen!
- In Owiki was een waterval waar mama zeehond haar kleine zeehondjes bracht als zij ging vissen. Onder de waterval waren tientalle zeehondjes te vinden die lekker aan het spelen waren

Owh ja het is mij eindelijk gelukt. Nee ik heb niet gepushed het is helemaal vrijwillig gegaan. Tyler heeft een surfboard gekocht.
Hij is helemaal ' into it' nu en we moesten gelijk naar een surfstrand. Wat Taylors Mistake was:) Maar buiten alles hadden we een leuke dag. Na al het gedoe vonden we een nieuw strandje in Bank Peninsula, waar letterlijk niemand was op de koeien en schapen na. Hier moesten we natuurlijk een aantal dagen blijven, helemaal in de middle of no where en zo mooi! Het is soms zo moeilijk te omschrijven hoe die strandjes eruitzien, maar verder in mijn blog ga ik het toch proberen! Na bank peninsula reden we meer richting Duniden, want daar schijnt de echte surf te zijn. UIteindelijk strande we in een stad genaamd oamarou. De eerste dag zagen we gelijk 5 dolfijnen ( zeldzame hector dolfijn, google! Ze zijn kleiner dan de normale dolfijn) in het water rondom een surfer spelen! GAAF! Nou de volgende dag was het onze beurt, we waren heerlijk aan het surfen en daar waren twee vinnen.
Elke golf waar we voor gingen probeerde de dolfijnen ons uit te racen, ze zwomen onder je sprongen naast je, wat een ervaring! Wat een nieuwsgierige aapjes zijn het en zo powervol is het om in het water naast ze te liggen!

Dus de Nieuw Zeelandse landschap!
We proberen zoveel mogelijk op foto's te krijgen, maar het komt meestal niet ui zoals wij het zien. Vaak eindig je boven op een berg met een uitzich waar je U tegen zegt! Het WAUW moment hebben we vaak! We staan in onze korte broek en kijken links waar sneeuw op de bergen lig en vervolgens kijken we rechts en zie je een strak helder ligt blauwe zee tussen bergen liggen.
De kustlijn bestaat uit vele bayen (bays) met rondom stukken land dat uitsteekt in het water vol met steenformatie, die steenformatie zijn soms gecreeerd door een vulkaan wat pilaren en rare vormen heeft. Soms surfen we in helder water met om ons heen een en al berg en gave steenformaties! Jeetje wat is dat moeilijk te omschrijven! hahah
Als het laag water is kan je vaak op deze stenen lopen en als je een zakje meeneem kan je mosselen verzamelen, wat wij doen natuurlijk! Heerlijk!!!!

groetjes!!!

Voor diegene die om 1.30 in de nacht opzijn, wacht even de foto's zijn onderweg!