Winter is Coming! met foto link! - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu Winter is Coming! met foto link! - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

Winter is Coming! met foto link!

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

11 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, National Park

Winter is coming

Ik weet het klinkt raar, Winter in Juni. Winter op mijn verjaardag. Pas had ik zelfs de gedachten dat we misschien dit jaar wel een witte kerst zouden hebben!? Jep je systeem is helemaal van het patje met de seizoens verschillen hier!

Naast het van het patje zijn is er natuurlijk veel meer gebeurt na onze trouwdag! Onze vrije dagen waren of om te relaxen of om nog meer van Nieuw Zeeland te zien!
wat stond er zo wel op het lijstje? Raglan, Hawkes bay en Whakapapa..

Raglan was vooral voor mij, want de top 10 beste golven van Nieuw Zeeland zijn hier te vinden. Mijn eerste ervaring met raglans golven waren goven van 4 meter hoog. Inderdaad dat is twee keer Ard! Daar stond ik dan op de rotsen klaar om in het water te gaan. De adreline werd meer en meer en voor ik het wist lag ik in het water te paddle tussen de monster golven! Uiteindelijk was het dan tijd om ook eens op zo'n monster te staan! En ja hoor verbaast dat ik was stond ik, wat leek wel eeen uur op dat monster maar wat hoogwaarschijnlijk maar 1 minuut was. Het was het helemaal waard.. ennu ik leef nog..
Naast de geweldige golven die je hier kunt vinden is er ook een ongelovelijke waterval van 75m hoog hetende de ' breidal falls', wat een mooi ding was dat!

Whakapapa wat een naam he! Jep dat vind ik ook, met vele woorden en namen van stadjes hier hebben wij moeite om het uit te spreken. Om jullie een idee te geven de WH klinkt als een F.. Ja en hier komt het ze hebben hier een stadje dat Whakatane heet wat je dus uitspreekt als Fackatanie.
Terug naar Whakapapa. Wij beiden hebben gesolliciteerd om hier te gaan werken in de winter. Whakapapa is een dorp dat naast Mount Ruapehu ligt. Mount Ruapehu is het grootste skigebied in het Noordland en is ook een van de meest active volkanen met Mt doom ( ook een vulkaan) naast ons! Natuurlijk zijn we aangenomen, wat betekende dat we een huis of slaapplek moesten zoeken aangezien we in de winter maanden liever warm in een huis zitten dan in onze auto! Die avond liet het ons ook zien dat dat de juiste beslissing was, want wij sliepen in de auto met 0 graden. Ben je eindelijk warm in de slaapzak moet je plassen. 's ochtends werden we wakker en moesten we even checken of onze tenen en neus er nog waren!

Hawkes Bay: Cape kipnappers is een van de wonderen die je hier kan vinden. Cape kipnappers is een stukje land dat meer in de zee gaat dan al het ander land en wat en mooie wandeling is of te wel dat moet gelopen worden door ons! Eenmaal aangekomen hoorde we dat we twee uur te laat waren om het helemaal te lopen, want als het hoog water is kom je niet meer terug! Misschien dat daar die naam vandaan komt?

OWh bijna vergeten! Ik weet het normaal heb ik de leukste acties van mijn moeder in mijn blog, maar nu is het toch echt Tyler zijn tijd! Het was mijn beurt om terug naar Taupo te rijden en Tyler besloot foto's te maken van de mooie rit! Ik krijg altijd de zenuwen want hij hangt half uit het raam met zijn camera! Ik altijjd ' Lieverd, kijk uit voor je Camera, straks ligt hij op de grond' met als antwoord ' Ja lieverd, maak je

  • 11 Juli 2013 - 08:07

    Mamsie:

    Love you sweety, veel plezier met snowboarden als wij op het strand liggen, zo raar xxxxxx

  • 11 Juli 2013 - 08:23

    Daan:

    Raar hoor Diedje ,jullie in de kou en wij in een soort van.zomer!Ben je niet een.stukje vergeten??Dikke kussen.xxxx

  • 11 Juli 2013 - 11:40

    Willem Assenberg:

    Wat een prachtig verhaal en prachtige foto's geniet er van Groeten van Ome Wim

  • 11 Juli 2013 - 20:37

    Anneke :

    Hey meis fijn weer wat van je te horen wat zijn het weer waanzinnig mooie foto s en fijn dat ik weer even mee moch kijken in jou avontuur geniet ervan lieverd dikke kus lekkere spetter letter ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 42877

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: