Something Crazy, Something New, Something Dutch - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu Something Crazy, Something New, Something Dutch - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Didi en Tyler de wilt- Gilbert - WaarBenJij.nu

Something Crazy, Something New, Something Dutch

Blijf op de hoogte en volg Didi en Tyler

18 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Daar zaten we dan opweg naar Singapore! Na wat eten, bailey, een power nap, drie films waren we er dan eindelijk, mijn eigen rug had inmiddels een hekel aan mij en vroeg zich af waarom ik hem dit aan deed! 's ochtend om 5 uur stonden we dan op Singaporse gronden, Heet!! Natuurlijk waren we gemotiveerd om even wat rond te lopen, dus op naar chinatown.

Chinatown was geweldig en ik vraag mij eigenlijk nog steeds af of het wel goed is geweest dat we hier zijn begonnen, want alles was goedkoop ( dus alle andere dagen leek heer duur, ook al betaalde je dan nog maar 4 euro voor een hele meal) en de tempels waren gewoon unbelieveble! Vooral de boedhha tempel was bizar om te zien. Aangezien ik nog al ' sexy' gekleed was moest ik wat kleden om mij heen leggen ( heerlijk met 35 graden), waardoor ik zelf op een monnik leek alleen dan blank met blond haar. Binnen in de tempels was heel veel rood met goud gebruikt, daarnaast stonden er onwerkelijke boeddha's van goud! Bizar! Na wat meer te hebben rond gelopen kwamen we er achten dat ook onze voeten ons begonnen te haten en dat de jetlag er inmiddels goed inhakte. Dus powernap we komen er aan! Na de powernap probeerde we naar little india te gaan. Inderdaad proberen, want toen we aankwamen kwam er even een zomers buitje naar benenden storten. Inmiddels zijn we bekend met het weer en weten we dat elke dag rond een uur of 4 dit gebeurt! Hello hollandse regenjasse :)

Senasota was op dag twee aan de beurt. We hadden hier veel over gehoord, een eiland wat gezien moet worden! Mijn eerste indruk was ' zijn we nu in Disney of op een eiland? '. Het hele eiland was verbouwd en omgebouwd en het leek net of je op een park liep. Natuurlijk waren er witten stranden was het water zover het kon blauw en warm en zag het er allemaal heel mooi uit! Kijk je een minuutje later uit over de zee zie je een stuk of 50 werkschepen, dag uitzicht! We besloten om door de 'rainforest' te lopen. Leuk! Op foto's had ik gezien dat er apen zaten en mooie vogels dus daar had ik wel zin in. Eenmaal aan de loop hoorde ik tyler ' didi, hoe ziet een zwarte weduwe er uit' ummmhh... zwart met rood toch? WAT!! daar zit er een, gadver damme wat eng! Laten, meer tussen de bomen zat ik et te vertellen dat als ik een grote spin zag ik zou gillen en weg zou rennen en je raad het al.... Die zat er, eenmaal moet verzameld wilde ik het van een afstandje toch wel even zien. daar zat hij dan een +/- 15 cm lange spin een een twee meter lang web. Gatver!!!!!

Ik krijg er weer kriebels van!
Dag nummer drie besloten naar het bekende shopping gedeelte van singapore te gaan ' Orchard Street' Nou shoppen kon je er wel. Alle winkels waren American size xxxl.. Natuurlijk moest ik dan toch soms even wel binnen kijken, niet alleen voor de kleding hoor maar ook om even te genieten van de airco :)Sommige winkels waren zelfs 12 verdiepingen hoog en natuurlijk moest dat bekeken worden, want het had een tuin op het dak! crazy!! en dat was het ook, bomen, gras, fontijn het stond er gewoon op 12 hoog! Inmiddels schreeuwde onze voeten dat ze wat rust nodig hadden, ik had de eerste blaren al ontwikkeld. We hadden gehoord dat er een plek was waar ze gooie sate hebben, met pindasaus! dat moet natuurlijk gechecked worden. Aangekomen bij Lau pu Sat leek het of ik little Nederland was aangekomen. Sambal, pindasaus, sate, nasi goreng, bami goreng. Ze hebben het hier allemaal.

Eenmaal onze buikjes gevuld gingen we naar het bekende hotel The Marina Sand. We wisten niet of we nu nog op aarde waren of we meegenomen waren naar een ander planeet. Het hotel, leek drie gebouwen met daar boven op een schip! Aan het hotel zat een brug die ons brag naar een grote tuin ( garden by the bay). Dit had zelf gemaakte bloemen die ongeveer 50 meter hoog waren. ( zie foto's) heel bizar en moeilijk om te omschrijven, maar een ding was duidelijk dit was iets wat wij nooit hadden gezien!

We hadden al veel gezien van singapore, maar zien er nog niet aan toegekomen om little india te zien aangezien het elke dag rond een uur of 4 regen, goot, showerd en wij steeds Litlle India rond dan plande konden wij steeds niet gaan. Dit keer zijn we er door heen gevlogen vanwegen de slechte geuren die geregeld voorbij waaide en het eigenlijk allemaal tegenviel. Dus hop terug naar dat bizarre hotel, maar dit keer van boven op! wat gaaf was dat zeg! Je zag de hele stad en de 'boot' van boven af, dat bars, zwembaden, bioscoop hadden. Ik weet het klinkt bizar, als je daar een duik neem kan je zo over de hele stad kijken. Helaas zijn wij maar backpackers en konden wij alleen maar op eenklein gedeelte blijven, ag in ieder geval kunnen we zeggen dat we er zijn geweest. Die avond waren we terug gegaan naar Chinatown! Wat geweldig is dit, nu 's avond stonden er allemaal etenkraampjes op straat waar we pindasoep hadden besteld! Beetje flauw, maar het had ballen in het wat heel veel smaak had, alleen hadden we geen flauw idee wat dat was! haha...

Onze laatste dag zijn we naar een museum geweest waar kunst stond van LEGO!Ja inderdaad, lego. ik heb wat foto's ervan geplaats. De man had allemaal verschillende soorten emoties, mensen, schilderijen van Lego gemaakt en als je dan denkt WOW hoe deed hij dat en WOW zo iets heb ik nog nooit gezien, dan schijnt het kunst te zijn!

Cultuur chock!

- ze eten hier echt alles, alles, alles. Er was varkensoep, een soep met alles van een varken organen, Alles. Kippenvoeten ( hebben wij gegeten, geen succes) Eend ( was lekker, net kip) Fishball ( geen flauw idee maar zag er vies uit) kikkers.

- De mensen doen alles op hun gemak, moet ook wel met 35 graden.

- op de vismarkten liggen honderde vissen ( bedenkt met vliegen) en schildpadden, kikkers die gebruikt worden voor het avond eten!

- ze rijden hier aan de linker kant

- de toileten waren altijd nat!

- rook altijd raar

- openbaar vervoer was uistekend!

- standaard om 4 uur regen voor 2 uur daarna heerlijk weer.


Ag het waren 5 onvergetelijke dagen, maar we zijn nu toe aan wat anders! Dus Auckland here we come!!

Groetjes!!!

ps: foto's aan de bodem :) of fotoalbum:)

  • 19 Januari 2013 - 16:13

    Anneke :

    hey didi wat een spannend verhaal weer het voelt of ik er ook een klein beetje ben geweest super hoor meis kijk al uit naar je volgende verslag!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi en Tyler

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 42875

Voorgaande reizen:

28 November 2012 - 11 Januari 2014

Our New Zealand adventure

07 Maart 2011 - 07 Oktober 2012

Au pair in Amerika

10 Januari 2015 - 30 November -0001

De American adventure

Landen bezocht: